Ben je bezig om online marketingkanalen voor je bedrijf in te zetten? Misschien zit je dan ook wel te denken om Google Adwords in te zetten. Of misschien ben je al wel bezig met Google Adwords maar blijkt het nog niet bepaald winstgevend voor je te zijn. Vaak is het echter zo dat je kennis en ervaring nodig hebt om een goede Adwords campagne op te zetten. Er is veel concurrentie en daarom wordt het steeds belangrijker om expertise te hebben. In dit artikel lees je hoe je een goede Google Adwords vindt waar je jouw Adwords met een gerust uit kunt besteden.
Zo schat je de kwaliteiten van een Adwords specialist in
Marketingbureaus hebben Adwords specialisten in dienst die een campagne voor je op kunnen zetten. Maar hoe kom je erachter of een bedrijf over specialisten beschikt, of dat ze niet precies weten waar ze mee bezig zijn?
Het begint altijd bij een Google partner badge. Wanneer je een marketingbureau tegenkomt met zo’n badge, ben je er haast zeker van dat het over de juiste kwaliteiten beschikt. Deze badge krijgen ze alleen wanneer ze hiervoor gecertificeerd zijn door Google. Ook worden deze eisen regelmatig nagekeken zodat je weet dat ze nog up-to-date zijn. Een Adwords specialist heeft vaak jaren ervaring en is altijd op de hoogte van de laatste technieken voor Adwords. Daardoor doe je er altijd goed aan om een specialist in te schakelen.
Daarnaast kan je de kwaliteit controleren door de referenties door te nemen. Goede marketingbureaus hebben voldoende referenties van andere bedrijven. En natuurlijk zijn deze referenties veelal positief.
Hoe creëert zo’n marketingbureau een campagne voor je?
Een goed marketingbureau heeft de kwaliteiten in huis om een sterke campagne op te zetten. Zo maken ze met een keywordplanner een lijst met zoekwoorden die interessant zijn voor je bedrijf. Deze zoekwoorden zijn woorden waarop je doelgroep in Google zoekt om informatie op te zoeken over je product. Je wilt op deze zoekwoorden met je bedrijf verschijnen in Google en de bezoeker naar je website leiden. Wanneer de bezoeker op je website komt, krijgt diegene de landingspagina te zien. Ook de landingspagina kan worden gemaakt door een marketingbureau. Zij zorgen er dan voor dat de pagina volledig is geoptimaliseerd voor conversie. Is je conversie bijvoorbeeld het inschrijven van een nieuwsbrief, dan zorgen zij ervoor dat de kans wordt gemaximaliseerd dat een bezoeker zich inschrijf op je nieuwsbrief via de landingspagina.
Check dus altijd even de website van een marketingbureau of ze voorzien zijn van een badge. Controleer daarnaast zorgvuldig de referenties van het bedrijf. Je wilt er zeker van zijn dat ze minimaal een aantal goede referenties hebben voordat je met ze in zee gaat. Wanneer je de referenties en badge hebt gecheckt kun je een gesprek aanvragen. Bereid je goed voor op dit gesprek. Lees je een beetje in over Adwords zodat je gerichte vragen kunt stellen. Wanneer je gevoel goed is na het intakegesprek, kun je een samenwerking aangaan. Probeer niet gelijk voor lange tijd een duur contract te tekenen. Probeer eerst altijd of je de diensten voor kortere tijd mag uitproberen. Wanneer het bevalt, kun je altijd het contract nog verlengen.